/Files/images/zahodi_2022-2023/8.jpg

Системність у роботі з безпеки життєдіяльності дошкільників

Освітню роботу з формування навичок безпечної поведінки в життєвому середовищі проводимо системно. Можна виокремити такі її напрями:

- пожежна безпека;

- правила дорожнього руху;

- безпека в побуті;

- безпека в природі;

- здоров’я та хвороби;

- поведінка з незнайомими людьми.

Рекомендації щодо роботи з БЖД

Застосовуйте різні методи

Діти швидше опановують знання та набувають життєвонеобхідних навичок, якщо застосовувати різні методи:

словесні — пояснення, бесіди, розповіді, художнє слово, педагогічна оцінка ситуацій;

практичні — сюрпризні моменти, проблемні ситуації, ігри та вправи;

наочні — спостереження, мнемотаблиці, розглядання ілюстрацій, перегляд мультимедійних презентацій.

Словесні

У простій і доступній формі поясніть дітям важливі, але складні для їхнього розуміння поняття. Під час слухання казок, оповідань, розучування віршів чи відгадування загадок дошкільники запам’ятовують основні правила безпеки, дізнаються, як слід поводитися в тій чи тій ситуації.

Художнє слово активізує дитячу пам’ять, увагу, мислення. Воно впливає на дошкільників ефективніше за моралізаторські застереження щодо правил безпечної поведінки.

У роботі з дітьми використайте такі твори:

- «Де працює вогонь» Михайла Кривича;

- «Смугаста поспішає на допомогу», «Нова робота Крокодила Гени» Людмили Козинець;

- «Цікаве мишеня» Георгія Юрміна;

- «Шкідливі поради» Георгія Остера;

- «Як Вогонь Воду заміж узяв» Євгена Пермяка;

- «Світлофор Моргайко» Тетяни Александрової;

- «Як Жезл і Свисток помирилися» Леоніда Панасенка;

- «Історія сірника» Тетяни Нуждиної;

- «Пожежа» Бориса Житкова;

- англійська народна казка «Троє поросят».

Практичні

Сюрпризні моменти допомагають підтримувати в дітей інтерес до занять. А нескладні завдання, дидактичні та сюжетно-рольові ігри дають змогу:

- ознайомлювати дітей із джерелами небезпеки в побуті;

- навчати розрізняти потенційно небезпечні предмети;

- формувати уявлення про запобіжні заходи;

- опановувати способи безпечної поведінки та можливі наслідки їх порушення.

Ігри-драматизації за мотивами казок, оповідань чи проблемних ситуацій допомагають дошкільникам засвоїти знання і сформувати навички безпечної поведінки.

Спілкування дітей під час ігор, промовляння правил поведінки, імітація дій із потенційно небезпечними побутовими предметами дають змогу збагатити досвід безпечної поведінки в побуті.

Наочні

Інформаційно-комунікаційні технології урізноманітнюють освітню діяльність, роблять її насиченою, нетрадиційною, яскравою.

Щоб наочно показати дітям події та явища реального життя, використовуйте мультимедійні презентації:

- «Смішарики. Абетка безпеки»;

- «Уроки безпеки від тітоньки Сови»;

- «Абетка дорожньої безпеки від тітоньки Сови»;

- «Правила поведінки дітей»;

- «Уроки безпеки з Кроко»;

- «Фокс і Трот поспішають на допомогу» тощо.

Разом з дітьми створіть дитячі малюнки на теми: «Пожежна безпека», «Про правила дорожнього руху», «Якщо ти загубився на вулиці», «Один вдома», «Правила поведінки під час пожежі», «Правила дорожнього руху».

Використовуйте мнемотаблиці зі схематичними зображеннями правил безпечної поведінки. Завдяки такій наочній опорі діти:

1. Запам’ятовують правила:

- поведінки з незнайомими людьми, безпритульними тваринами;

- поводження з побутовими електроприладами, гострими чи крихкими предметами тощо;

- дорожнього руху та пожежної безпеки;

2. Навчаються:

- дотримуватися інструкцій;

- моделювати розв’язання складних життєвих ситуацій;

3. Розвивають:

- мислення;

- уяву;

- зв’язне мовлення.

Тиждень безпеки життєдіяльності

Організовуйте «Дні здоров’я», спортивні свята та розваги, «Тижні безпеки життєдіяльності». Зазвичай у цих заходах беруть участь і батьки вихованців. А діти як учасники дійства роблять власні висновки, формують для себе певні настанови.

До «Тижнів безпеки життєдіяльності» включіть такі форми роботи:

- тематичні заняття;

- дидактичні, сюжетні, конструктивно-будівельні ігри;

- конкурси, театральні вистави;

- естафети, змагання;

- екскурсії до пожежної частини;

- читання художніх творів відповідної тематики;

- моделювання правильної поведінки;

- аналіз небезпечних ситуацій;

- перегляд презентацій, мультфільмів.

Практично опанувати правильний алгоритм дій у разі пожежі допомагають тренування з евакуації та гасіння умовної пожежі, які можна провести спільно з працівниками державної пожежно-рятувальної частини. Під час таких тренувань відпрацьовуйте навички поведінки у надзвичайних ситуаціях.

Наприкінці «Тижнів безпеки життєдіяльності» проведіть бесіди з дітьми, аби з’ясувати, що їм сподобалося та запам’яталося. Таке спілкування допомагає визначити заходи, які слід включити до плану роботи на майбутнє.

На початку та в кінці навчального року перевірте обізнаність дітей щодо безпеки життєдіяльності.

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi